محصولقیمت (هر آمپر ساعت)
قیمت باتری درهم خودروییهر آمپر 12500الی ۱۳۰۰۰تومان
قیمت باطری فرسوده چرخه عمیق UPS (یو پی اس)هر آمپر17000 الی 18000تومان (بستگی به برند،بالای ۴۲آمپر و برند باتری)
قیمت باطری فرسوده اتمیهر آمپر12000تومان
قیمت باطری فرسوده اسیدیهر آمپر 13300تومان
قیمت باطری فرسوده لیفتراک و 2 ولتیآمپری 2000تومان
کیلویی 58000تومان
قیمت باطری فرسوده موتور سیکلت و یو پی اس ۷،۹و ۲۸ آمپر هر آمپر 14500تومان

بگذارید قبل از اینکه درباره خرید باطری فرسوده ups صحبت کنیم، ابتدا تعریفی در رابطه با باتری‌های یو پی اس و ضایعات آن داشته باشیم. باتری یو پی اس باتری است که نیاز به نگهداری ندارد؛ این نوع باطری عمدتاً 12 ولت انرژی دارد و از نوع سیلد اسید هستند. 6 عدد سلول 2 ولتی در بخش داخلی آن تعبیه شده که به صورت سری به هم متصل شده‌اند. یو پی اس ها قالبا از نوع باتری داخلی هستند. در داخل کیس یک یا دو عدد باتری 12 ولتی یو پی اس با بدنه پلمپ وجود دارد. در صورتی که تصمیم به استفاده از باتری سرب اسیدی را دارید، باید حتماً نسبت به نشت گیری و ایزوله بودن باتری از نوع سیلد مطمئن شوید.

توان بالای یو پی اس های صنعتی باعث شهرتشان شده است و این نوع باتری نیز مانند سایر باتری‌ها در داخل یک قفسه است و به راحتی امکان نصب و برداشتن آن وجود دارد. البته این یک مزیت برای باتری‌های یو پی اس محسوب می‌شود و باتری‌های دیگر چنین امکانی را ندارند. حالا که با ویژگی‌های باتری ups آشنا شدید، خوب است بدانید که خرید باطری فرسوده ups با بهترین قیمت توسط باطری آنلاین که خریدار ضایعات باطری یو پی اس است، انجام می‌شود.

کاربردها

success (1)

صنایع مخابراتی

success (1)

نیروگاه تولید برق

success (1)

وزنه لیفتراک

انواع باتری یو پی اس

این نوع باتری ‌ها به طور معمول نیکل کادمیوم و یا سرب اسیدی هستند. در میان انواع باتری ‌هایی که در دستگاه‌ های یو پی اس از آن‌ ها استفاده می ‌شود، نوع سرب اسیدی آن را می ‌توان نسبت به بقیه مناسب ‌تر دانست. باتری ‌های سرب اسیدی به دو گروه دسته ‌بندی می ‌شوند:

1- باتری ‌های یو پی اس سرب اسیدی با درپوش باز
2- باتری ‌های یو پی اس سرب اسیدی با درپوش بسته (خشک)

باتری‌ های یو پی اس سرب اسیدی خشک که به “درپوش بسته” نیز معروفند، از جانب مشتریان بیشتر مورد استقبال قرار می‌ گیرند و به طور معمول نیز فروش بیشتری دارند چرا که این نوع باتری‌ ها به نسبت نوع درپوش باز نیاز کم ‌تری به مراقبت و چک کردن دارند و در ضمن عمر و دوام آن ‌ها نیز بیشتر است. در صورتی که تجهیزات یو پی اس و یا دستگاه مورد نظر شما به باتری مخصوص با طول عمر بالا و دوام زیاد نیاز داشته باشد، می ‌توان باتری نوع نیکل کادمیوم را پیشنهاد کرد.

البته باید به این نکته نیز توجه کنید که بسته به موارد استفاده از این باتری‌ ها، ولتاژ و مشخصاتشان ممکن است تفاوت‌ هایی با هم داشته باشد.

برای اینکه بتوانید باتری یو پی اس سازگار با دستگاه خود را تهیه کنید، ابتدا لازم است از مشخصات و ویژگی‌ های این آگاهی داشته باشید. به عنوان مثال برای انتخاب باتری مناسب باید فاکتورهایی مانند شرایط آب ‌و هوایی و قدرت فیزیکی باتری را در نظر بگیرید و بعد نسبت به خرید باتری مورد نظر اقدام نمایید.

معمولا برای دستگاه‌ های یو پی اس از باتری ‌های نوع سرب اسیدی، نیکل کادمیوم، آلکالین و لیتیوم استفاده می‌ شود. چنانچه به دنبال باتری مناسب با دوام و طول عمر بالا (قریب به 10 سال) هستید، باتری ‌های نیکل کادمیوم بهترین پیشنهاد محسوب می‌ شوند و اگر باتری باقدرت و باکیفیتی می‌ خواهید که ولتاژ آن به 12 ولت نیز برسد بهترین گزینه، باتری سرب اسیدی است.

برای خرید باتری ‌های یو پی اس، چه برندهایی معتبر و مناسب هستند؟

انتخاب برند مناسب برای تهیه باتری یکی از مولفه ‌های مهمی است که پیش از اقدام به خرید باتری مورد نظر خود باید به آن توجه کنید. در میان برندهای موجود در بازار نام‌ هایی مانند Saft، Narada، Leoch، CSB، Long، Sail و… به چشم می ‌خورد که از جمله برندهای مطمئن و باکیفیت به شمار می ‌آیند و می ‌توان آن ‌ها را در لیست بهترین باتری‌ های یو پی اس قرار داد.

باتری یو پی اس

چه مواردی می‌ توانند بر روی باتری یو پی اس اثر بگذارند؟

از جمله موارد تاثیرگذار بر عملکرد باتری ‌های یو پی اس می ‌توان به عوامل و شرایط آب ‌و هوایی و ویژگی محیط ‌های مختلف اشاره نمود. شرایط آب‌ و هوایی و محیطی شامل موارد زیر هستند:

1- میزان رطوبت موجود در هوا

رطوبت فضایی که باتری UPS در آن قرار می ‌گیرد، باید متعادل ‌سازی شود تا تشکیلات داخلی این باتری‌ ها و اتصالاتی که باتری به سایر اجزا دارد، دچار آسیب نشود. رطوبت ممکن است باعث زنگ ‌زدگی و گاهی باعث مسدود شدن مجاری و منافذ مختلف شود و به مرور زمان سیستم را دچار آسیب و خسارت کند.

2- مقدار دمای محیط

باید به دمای محیطی که دستگاه یو پی اس و باتری در آن قرار دارند نیز نهایت توجه را داشته باشید. چنانچه باتری یو پی اس شما از نوع باتری سرب اسیدی است، باید دقت کنید که دمای مناسب برای نگهداری این باتری بازه ‌ای حدود 0 درجه تا 35 درجه سانتی گراد است و اگر محیط مورد نظر شما درجه دمایی بالاتر یا پایین‌ تری از این محدوده دارد، لازم است از باتری ‌های قوی ‌تر و بادوام ‌تری برای دستگاه خود استفاده نمایید.

همانطورکه قبلا هم گفته شد، باتری ‌های نیکل کادمیوم به لحاظ قوام و طول عمر نسبت به باتری‌ های دیگر در سطح بالاتری قرار دارند و استفاده از آن‌ها در دماهای بالاتر و پایین ‌تر از محدوده ذکر شده منطقی به نظر می ‌رسد. شایان ذکر است که ویژگی ‌ها و طول عمر این باتری‌ ها باعث شده آن‌ ها با قیمت بالاتری نسبت به باتری ‌های دیگر در بازار عرضه شوند.
اگر قرار است در دمای بسیار بالا یا بسیار پایین باتری یو پی اس را مورد استفاده قرار دهید، توجه داشته باشید که استفاده از باتری ‌های معمولی ممکن است باعث ایجاد آسیب و اختلال در باتری شود. همچنین باید خطرات ناشی از پراکنده شدن مجموعه گازهای موجود در باتری ‌ها را نیز در نظر بگیرید.

البته باتری ‌های نوع درپوش بسته را می ‌توان از خطراتی مانند تصاعد گاز‌های جمع شده در درون فضای باتری مصون دانست. در این نوع باتری‌ ها محفظه بسته‌ ای به نام خانه وجود دارد که روند شارژ شدن باتری یا تخلیه شارژ آن به‌ طور کامل در این فضا انجام می ‌شود.

از دیگر عوامل موثر بر باتری ‌های یو پی اس باید به نحوه عملکرد و کاربرد آن‌ ها توجه نمود. از زیر شاخه‌ های مهم محدوده کاربری باتری می ‌توان سیکل شارژ شدن و تخلیه شارژ باتری را در نظر گرفت که بازدهی آن باید مناسب و درست باشد. توجه به راندمان چرخه شارژ، خصوصا در زمان‌ هایی که منبع تغذیه از انرژی کمی برخوردار است و باتری برای کار کردن به شارژ نیاز دارد بسیار مهم است. تمام باتری‌ های شارژی با موارد مختلفی از چالش‌ های شارژ و دشارژ مواجه هستند و به منظور کم کردن این چالش ‌ها و امکان کنترل بیشتر آن‌ ها باید به کیفیت باتری در عملکرد و کارکرد آن توجه کنید.
از دیگر عواملی که بر باتری‌ های یو پی اس اثرگذار هستند، می ‌توان خصوصیات و ویژگی‌ های فیزیکی این نوع باتری‌ ها را نام برد. از جمله این شرایط فیزیکی نیز می ‌توان به اندازه این نوع باتری ‌ها اشاره نمود. سایز و ابعاد باتری یو پی اس نحوه جاگیری آن در داخل محفظه دستگاه را مشخص می ‌کند، امکان ارتباط صحیح با دیگر اجزا و بخش‌ ها را فراهم می‌ سازد و به تسهیل دسترسی به این قسمت‌ ها کمک خواهد کرد.

ضایعات باتری ups

باتری‌ های یو پی اس با وجود کیفیت و قدرتی که دارند ممکن است به مرور زمان و به دلیل وقوع اتفاقات مختلف دچار خرابی و یا از کارافتادگی شوند. اما همانطور که می‌ دانید باتری‌ های خودرو جزء آن دسته از اجزا هستند که می‌ توانند پس از مستهلک شدن هم مجددا مورد استفاده قرار بگیرند. این باتری‌ ها را می‌ توان دوباره وارد چرخه بازیافت کرده و برای تولید باتری های جدید از آن ‌ها استفاده نمود.

در بیشتر موارد، کمپانی‌های ساخت باتری این باتری ‌ها را خریداری می‌ کنند و روند تولید مجدد باتری را از سر می‌ گیرند. باتری‌هایی را که دچار استهلاک و از کارافتادگی شده‌اند و می‌توان آن‌ها را وارد سیکل بازیافت کرد به باتری داغی معروف‌اند.

از خرید ضایعات باتری یا باتری‌ های داغی به چه نحو می ‌توان استفاده کرد؟

از آنجاکه باتری ‌ها دارای متریال شیمیایی مختلف و فلزات سنگین هستند و این مواد می ‌توانند سلامت طبیعت و محیط زیست را با خطر مواجه کنند، بهترین راه استفاده از باتری ‌های داغی یو پی اس این است که به جای رها کردن پسماند آن‌ ها در محیط، این مواد را به چرخه بازتولید وارد کنیم.
البته باید توجه داشته باشید که روند بازیافت پسماند باتری با نحوه بازیافت کردن زباله ‌های دیگر تفاوت‌ های اساسی دارد و تنها توسط بعضی کارخانه‌ ها و به واسطه فناوری و دستگاه های مخصوص صورت می ‌پذیرد.
برای اینکه بتوانید از باتری خود حتی پس از ازکارافتادگی آن هم استفاده کنید، می ‌توانید باتری مستهلک خود را به کارخانه تولید کننده باتری ارائه کنید و با بهای این باتری بخشی از هزینه باتری جدید را پرداخت کرده و باتری نو خریداری نمایید.

بالاترین قیمت باتری‌ های UPS فرسوده

قیمت باطری فرسوده ups به عوامل مختلفی بستگی دارد و می ‌تواند بسته به شرایط و ویژگی‌ های باتری با قیمت ‌های مختلفی ارزش ‌گذاری شود. از عواملی که بر این قیمت‌ گذاری‌ها موثر هستند، می ‌توان به کیفیت باتری ‌ها و ویژگی‌ های متریال به کار رفته در آن‌ ها اشاره نمود. میزان آمپر باتری ضایعاتی و وزن آن که بر حسب کیلوگرم برآورد می‌ شود بر قیمت باتری اثر می‌ گذارد.

برای اینکه بتوانید قیمت مناسب و حقیقی باتری را به دست آورید، لازم است به عوامل زیر توجه کنید:

– نوسانات بازار ارز
شرایطی مانند تورم و بالا و پایین رفتن قیمت ارز در کشور می ‌تواند در این تعیین قیمت موثر باشد.

– هزینه حمل ‌و نقل
هزینه ‌ای که باید به منظور هدایت و انتقال این ضایعات به کارخانه‌ مورد نظر تقبل کنید، در هزینه کلی باتری موثر است.

– قیمت سرب در بازار جهانی
فلز سرب جزء فلزاتی است که معمولا از ارزش و قیمت بالایی برخورد است و قیمت آن در بازار سراسری برقیمت تمام شده باتری داغی اثر می ‌گذارد.

– هزینه‌ ها و مبالغ مربوط به بازیافت ضایعات باتری
بسته به تجهیزات، دستگاه‌ ها و اجزایی که از آن برای بازیافت و بازتولید قطعات فرسوده باتری، به باتری جدید استفاده می ‌شود می‌ توان قیمت باتری را محاسبه کرد.

سوالات متداول

قیمت باتری‌ های UPS فرسوده به چه عواملی بستگی دارد؟

کیفیت باتری ‌ها و ویژگی‌ های متریال به کار رفته در آن‌ ها، میزان آمپر باتری ضایعاتی و وزن آن، نوسانات بازار ارز، هزینه حمل ‌و نقل، قیمت سرب در بازار جهانی و هزینه‌ ها و مبالغ مربوط به بازیافت ضایعات باتری بر روی قیمت این نوع باتری موثر است.

چه عواملی بر روی باتری یو پی اس اثر می گذارد؟

عوامل و شرایط آب ‌و هوایی و ویژگی محیط ‌های مختلف مانند میزان رطوبت موجود در هوا و مقدار دمای محیط بر باتری یو پی اس اثر گذار است.

2 نظر در “باطری فرسوده ups

  1. جعفر گفت:

    ضایعات باتری ups خریدار داره؟

  2. هاشمیان گفت:

    سلام باتری یو پی اس خریداری میکنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *